انتهای کوچه شاهرود

تحصیل بخش لاجرم زندگی آدم ها شده. این وبلاگ هم به دوران دانشجویی من در شاخه ارتباطات است.در دوره کارشناسی ما درس هایی از قبیل روابط عمومی الکترونیک و طرح در روابط عمومی و خبر نویسی و ... داشتیم.

انتهای کوچه شاهرود

تحصیل بخش لاجرم زندگی آدم ها شده. این وبلاگ هم به دوران دانشجویی من در شاخه ارتباطات است.در دوره کارشناسی ما درس هایی از قبیل روابط عمومی الکترونیک و طرح در روابط عمومی و خبر نویسی و ... داشتیم.

اما و اگرها درباره سقوط هواپیمای مصری ادامه دارد

,

 

روز پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۹۵ (۱۹ مه) مقام‌های مصری اعلام کردند یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع ایرباس ۳۲۰ متعلق بهشرکت هواپیمایی مصر با ۶۶ سرنشین در مسیر پرواز از پاریس به قاهره ناپدید شده است.

سرنشینان این هواپیما 10 خدمه و ۵۶ مسافر بوده‌اند که 15 نفر فرانسوی، یک  بریتانیایی، یک  کانادایی و 39 نفرشان هم مصری شناسایی شده‌اند.

به گزارش مسؤولان برج مراقبت قاهره ۱۰دقیقه پیش از آنکه هواپیما از رادار خارج شود، خلبان با برج مراقبت تماس گرفته بود و روند پرواز را عادی گزارش می‌داد.

وزارت حمل و نقل هوایی مصر اما اعلام کرد واحد نظامی این کشور ساعت ۰۴:۲۶ به وقت محلی از خلبان این هواپیما درخواست کمک دریافت کرده‌ است . 

سازمان ایمنی هوانوردی فرانسه هم تایید کرده‌ که هواپیما قبل از سقوط در مورد وجود دود در کابین پیام‌هایی فرستاده است.به گزارش این سازمان این پیام ها به طور کلی نشان دهنده شروع یک آتش در داخل هواپیما است.

 برخی رسانه‌های عربی تأیید کرده‌اند که در نزدیکی جزیره‌ای در یونان، چند نفر هواپیمای شعله‌وری را در آسمان دیده‌اند که در حال سقوط به دریا بوده است.

 

 

کشف لاشه هواپیما

ارتش یونان اعلام کرد لاشه هواپیمای مصری را در سواحل جزیره «کرت» در دریای مدیترانه یافته است.


 پیش‌تر وزیر دفاع یونان گفته بود که هواپیمای مصری قبل از این اتفاق، در ارتفاع 37 هزار پایی در داخل حریم هوایی مصر سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان امدادگران قطعات یک هواپیما و تعدادی از جلیقه‌های نجات را در آبهای مصر پیدا کردند. سخنگوی ارتش یونان تأیید کرد که قطعات و اشیای پیدا شده متعلق به هواپیمای سقوط کرده مصری است.


 شرکت هواپیمایی مصر هم با تایید خبر کشف محل سقوط اعلام کرد: هواپیماهای شناسایی مصر به محل ناپدید شدن هواپیمای ناپدیده شده رسیده‌اند و سقوط آن را تأیید کرده‌اند.اما در مورد تروریستی بودن این حادثه حرفی نزد.


مشاهدات محلی اما شائبه وجود حمله تروریستی به هواپیمای مصری را بیشتر می‌کرد. 


خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعلام کردند «داعش» مسؤولیت حمله تروریستی به هواپیمای مصری را پذیرفته است. این گروه اعلام کرده اند بمب دست ساز را در قوطی آب معدنی جاسازی کرده بودند. 


سی ان ان نیز به نقل از یک مقام امنیتی امریکایی، انفجار یک بمب را علت سقوط هواپیما معرفی کرد.

دیروز وزیر حمل و نقل هوایی مصر به خبرنگاران گفت: هیچ یک از مسافران هواپیما مشکل امنیتی نداشته‌اند، اما بررسی‌های بیشتر در جریان است. وی افزود:احتمال سقوط هواپیمای ناپدید شده بر اثر حمله تروریستی، گمانه زنی جدی کارشناسان است. تحقیقات درباره هواپیمای ناپدید شده از سوی مصر و یونان ادامه دارد.


این در حالیست عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، ریاست نشست شورای امنیت ملی مصر درباره حادثه ناپدید شدن هواپیمای مسافربری را برعهده گرفت.


ابهام در احتمال حمله تروریستی 

 پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان گفت که هواپیمای مصری پیش از سقوط دو چرخش ناگهانی داشته و پس از آن دچار تکان‌های شدیدی شده است.


به گفته کارشناسان در صورت صحت این دو مشاهده می‌توان گفت که کنترل و هدایت هواپیما در یک لحظه کوتاه دچار مشکل شده و نقض فنی موتورها نمی‌تواند علت سقوط آن باشد.


در این میان نخست وزیر مصر با بیان این که هنوز زود است درباره این حادثه صحبت کنیم، گفت: اما در عین حال، فرضیه هرگونه حمله تروریستی در این باره را رد نمی‌کنیم و یا بعید نمی‌دانیم.


شایان ذکر است یک سایت تخصصی در زمینه هوانوردی اطلاعاتی را در این زمینه منتشر کرد که براساس آن گفته شده که قبل از سقوط این هواپیما دستگاه‌های تشخیص آتش و دود در داخل کابین هواپیما به کار افتاده است. به گفته این سایت دود ابتدا در توالت هواپیما پخش شده است.


روز گذشته گروه‌های تجسس توانستند بقایایی از اجساد قربانیان این هواپیما، چند چمدان و برخی از قطعات هواپیما از جمله چند صندلی را پیدا کنند. با وجود این، بخش‌های اصلی از لاشه این هواپیما و جعبه سیاه آن هنوز پیدا نشده است.


 تمام گزارش‌ها در مورد علت سقوط این هواپیما هنوز در حد فرضیه باقی مانده است. پرواز پاریس به قاهره معمولا کمی بیش از چهار ساعت طول می‌کشد و قرار بود این هواپیما حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت قبل از وقوع سانحه در فرودگاه قاهره بر زمین بنشیند.

در اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در هواپیما جاسازی کرده بودند.

همچنین، در ماه مارس سال جاری، یک فروند هواپیمای مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.